نقد و بررسی بازی Outlast

نقد و بررسی بازی Outlast

 نقد و بررسی بازی Outlast

چندی پیش بود که عنوانی مستقل با نام Outlast منتشر شد. ژانر بازی از نوع ترسناک و هیجان انگیز بود و روایت گر اتفاقاتی بود که برای یک روزنامه نگار کنجکاو بعد از ورود به یک بیمارستان روانی عجیب روی میدهد.

 

داستان

داستان بازی از ان جایی شروع میشود که شما در نقش یک خبرنگار به نام Miles Upshur هستید و به تازگی اطلاعاتی را به دست اورده اید در مورد یک بیمارستان روانی که در ان اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است.در این عنوان داستان بازی بسیار خلاقانه اغاز میشود.شما اولین صحنه ای که مشاهده میکیند جنازه های نگهبانان اسایشگاه است.از همان ابتدا بازی حس  کنجگاوی در بازیکن ایجاد میشود که در ادامه چه اتفاقی می افتد.در حالی که داستان بازی خیلی سادست ولی شمارو وادار میکنه که به بازی ادامه بدید.در ابتدای بازی سوالاتی گوناگونی در ذهن بازیکن بوجود میاد که اصلا چه بلای سر بیماران اومده . هرچه که مراحلی بیشتری از بازی رو میگذوریند پاسخ هایی برای جواب های شما پیدا میشه که در کنار روبرو شدن با شخصیت های جدید هستش.علی رغم شروع خوب داستان به نظر من پایان بازی چندان هم جالب و زیبا نبود و میتوانست بهتر تمام شود.با تمامی تفاصیل داستان بازی در بیشتر اوقات کسل کننده میشد.

 نقد و بررسی بازی Outlast

گیم پلی

همان طور که میدانید  Outlast اولین عنوان منتشر شده از استدیو Red Barrels هست و نباید انتظار زیادی از ان را داشت ولی با توجه به تمامی این بحث ها به نظر من ما در بخش گیم پلی شاهد نواوری های خلاقانه جدیدی بودیم.از جمله این نکات مثبت میتوان به وجود نداشتن هیچ گونه اسلحه یا سلاح در بازی اشاره کرد.تنها ابزار شما یک دوربین فیلم برداری است که از اول بازی در  اختیار شما قرار گرفته.در بازی برای این که شما بتوانید از خود عکس العمل نشان بدهید مجبورید که دوربینتان را روشن نگه دارید و یکی از مشکلات شما هم در بازی به همین نکته برمیگردد.اولن که وقتی دوربین روشن است چشم بازیکنن به دلیل نور دوربین بسیار اذیت میشود ودر بعضی اوقات غیرقابل تحمل است. ولی اگر شما بخواهید که مسیر حرکتتون رو در شب بهتر ببینید مجبورید که از حالت دیددر شب دوربین استفاده کنید.اگر از این حالت استفاده کنید باتری دوربین شما هرچه که میگذرد رو به اتمام میرود و شما مجبورید برای فرار ار تاریکی شب به دنبال باتری برای دوربین خود باشید که این کار به چالش ها و چذابیت های بازی می افزاید البته در بعضی اوقات اعصاب خورد کن. خود بازیکن هم که برای فرار ار دست دیوانه ها قابلیت هایی را دارد مانند پرش از روی موانع یا رد شدن از بین اشیاء و قابلیت های دیگه که در بازی وجود داشت.

 نقد و بررسی بازی Outlast

گرافیک

به نظر من این استدیو در بخش گرافیک بسیار کم کار بوده و به نظر میرسد که علاقه چندانی به این بخش نداشته اند.گرافیک بازی بسیار ساده است و در بعضی مواقع سازنده سعی براین داشته که با استفاده از تاریکی مراحل, گرافیک نچندان خوب بازی را پوشش دهد که چندان هم موفق نبوده.در قسمت گرافیک یکی از ضعف ها مربوط به سایه زنی بازیست که اصلا روی این موضوع کار نشده.محیط این تیمارستان کاملا بسته است ولی با این وجود محیط  کاملا سرد و بیروح است. باگ های زیادی در بازی وجود دارد که بسیار ناخوشایند است و یکی دیگر از ضعف های این عنوان هم پشتیبانی نکردن از نسخه ۳۲ بیتی ویندوز است.

صداگذاری

از نظر من بیشترین امتیازی که این بازی میتواند داشته باشد در بخش صداگذاری این عنوان هست.صداگذاری این عنوان بسیار عالی انجام گرفته.موزیک هایی که در پس زمینه بازی پخش میشوند به جذابیت بازی می افزاید.زمانی که شما یک موجود زشت را میبینید  کمی حس ترس در وجودتان پیدا میشود و مایلز هم شروع به نفس نفس زدن میکند که ارتباط بسیار نزدیکی با شما برقرار میکند.در کل این بخش کمک شایانی به بازی میکند که قابل انکار نیست و شاید 50 درصد حس ترسی که در شما ایجاد میشود به دلیل همین صداهای ترسناکی است که پخش میشود.

 نقد و بررسی بازی Outlast

نگاه اخر

این بازی علی رغم ژانر خود در ترساندن بازیکن چندان هم موفق نیست.چهره بیماران روانی ان طور که باید وشاید شمارا نمیترساند و هیچ گونه حس ترسی در شما ایجاد نمیشود.در کل  شمابا تجربه کردن این بازی مطئنن پشیمان نمیشوید و باید این را هم در نظر داشت که  Outlast اولین عنوان از استدیو تازه تاسیس Red Barrels است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: نقد و برسی
[ پنج شنبه 29 اسفند 1392 ] [ 11:39 ] [ علی امیدی ]
[ ]